Alla inlägg den 14 mars 2013

Av Hälsojojjo - 14 mars 2013 20:55

De senaste två veckorna har min motivation till att träna och äta nyttigt legat på noll och jag har hittat på ursäkter till varför.
Förra veckan, v 10, var det sportlovsvecka för de barn och undomar som går i grundskolan. 
Barn och ungdomar spenderar sitt sportlov på två sätt, antingen åker dom skidor/pulka eller så ockuperar dom simhallen. Detta innebar för min del att jag undvek simhallen hela den veckan och jag försökte inte hitta någon annan motionsform. Jag spenderade istället min lediga tid till att plugga till en fysiologitenta.


Denna vecka, v11, tatuerade jag mig för första gången och enligt skötselråd från min tatuerare måste jag undvika simhallen i två veckor, då badhus innehåller en fruktansvärt massa bakterier. 
Min motion har denna vecka bestått av två promenader på 20 minuter vardera och styrketräning två gånger, vilket jag vill förbättra. Då jag inte kommer att kunna utöva simning som är min motionsfavorit i 1,5 vecka till måste jag hitta andra sätt. Dessvärre finns det en liten röst inom mig som försöker övertala mig att sitta kvar i soffan en stund till eller gå till skafferiet och äta en extra bit mörk choklad.
Just nu känner jag att jag skulle behöva ha någon som sparkar mig i rumpan och tvingar ut mig på en långpromenad varje dag i 1,5 vecka även om det är kallt ute.
Jag behöver hitta motivationen som jag hade för två månader sedan. 

Ovido - Quiz & Flashcards