Alla inlägg den 3 mars 2013

Av Hälsojojjo - 3 mars 2013 18:49

Idag var det dags för vägning samt mätning och jag bestämde mig vid viktnedgångens start att jag skulle mäta omkretsen runt magen varje vecka och ställa mig på vågen varannan vecka.


Jag började med att ställa mig på vågen, för på något vis tycker jag att det känns jobbigare att ställa mig på vågen än att mäta omkretsen runt magen och då är det bäst att få det överstökat först. Vågen visade att jag har minskat 0,6kg sedan starten den 18 februari och måttbandet visade att jag har minskat 3cm runt magen. 


Jag tycker att jag har fått en bra start, samtidigt som jag vet att jag skulle kunna göra mer för att skynda på proccessen. Jag ska försöka att inte blir för fixerad när det gäller hur snabbt jag ska minska i vikt och i midjemått.
Jag har satt som mål för viktnedgång den 1 juni 2013 och fortsätter det i den här takten kommer jag att ha minskat 19,5cm  i midjemått(1,5cm i veckan). Mitt midjemått kommer då att ligga på 85.5cm och mitt mål är ca 90cm.
Vi får se om två veckor om jag har minskat ytterligare 3 cm runt magen. 

Ovido - Quiz & Flashcards