Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Hälsojojjo - 17 mars 2013 10:09

Idag har det gått en månad sedan jag startade min viktnedgång och jag har sett framsteg både på vågen och på måttbandet. Jag kan inte påstå att jag ser någon förändring när jag tittar mig i spegeln, men fortsätter jag i det här tempot kommer jag att ha nått min målvikt på 60kg den 1 juni 2013 och då kommer jag även kunna se förändringen i spegeln. 


Idag var det vägning och mätning som gällde. Det har inte hänt allt för mycket på vågen sen sist jag vägde mig, men mitt midjemått har minskat med ytterligare 2 cm.
Jag märker att min metod för att gå ner i vikt fungerar och det höjer min motivation att fortsätta och anstränga mig ytterligare. Jag bestämde mig igår, när jag unnade mig lite lördagsgodis, att jag ska ha uppehåll från att äta all form av godis fram till den 1 december. Godis är inte svårt att avstå ifrån nu när vi börjar gå mot vår och sommar, för ju varmare det blir desto mer exotiska och goda frukter kommer det att finnas i butikerna och jag föredrar frukt framför godis.
Jag längtar framför allt tills det börjar säljas jordgubbar och dom kan avnjutas tillsammans med grädde, glass eller bara som dom är. Tyvärr dröjer det fram till åtminstonde mitten på maj innan det finns några goda belgiska eller svenska jorgubbar att köpa.

Ovido - Quiz & Flashcards