Direktlänk till inlägg 31 mars 2013

Hälsa och välbefinnande

Av Hälsojojjo - 31 mars 2013 18:37

Vi är nu inne på den fjärde dagen i påskhelgen och just denna påsk har jag känt komplett hälsa och välbefinnande.
Efter cirka 10 veckors intensivt pluggande fick vi en välbehövd paus från studierna för att samla tankarna och få möjligheten att känna motivation för nästa kurs som börjar den 3e April. 
Jag har spenderat min påsk tillsammans med mina föräldrar och min sambo i vår sommarstuga i Dalarna, som jag även kallar min fristad. Där firade jag min 22års dag, en av mina bästa födelsedagar någonsin, som innehöll mycket god mat, sällskapspel, presenter och överraskningsbesök av familjemedlemmar. Den kunde inte ha blivit bättre. 


Jag har inte varit speciellt noggrann med att tänka på vad jag har stoppat i mig denna helg, utan jag har ätit potatisgratäng med mycket grädde, fruktsallad och chokladglass, brieost m.m och det har känts bra. Det finns tillfällen då du behöver unna dig något extra gott, även som det bara är lite grädde i maten eller en chokladbit till filmen. Vid dessa tillfällen ska du inte känna dig som en dålig människa med dålig karaktär utan stoppa undan dessa känslor på en gång. Ofta känner du dessa känslor dagligen och skulle du låta bli att tänka så i 3 eller 4 timmar under en dag går inte världen under. Ta nya tag imorgon istället med ditt självömkande och låt just denna dag vara.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hälsojojjo - 27 september 2013 18:10

Hej allihopa! Jag har börjat blogga på Kurera.se så största fokus kommer att ligga där från och med nu. Vill ni följa mig på Kurera är adressen http://kurera.se/julia-eriksson/   Ha det bra! ...

Av Hälsojojjo - 25 september 2013 20:25

  Tänk ekologiskt när du handlar!

Av Hälsojojjo - 23 september 2013 17:48

Jag har haft världens bästa dag idag och inte ens att jag börjar bli sjuk kan förstöra det! Det började med att jag hade underbart väder när jag gick till stationen i morse, strålande sol och inte allt för kallt. På vägen lyssnade jag på fantastiskt ...

Av Hälsojojjo - 17 september 2013 07:53

Blivande hälsopedagog, diplomerad massör i svensk klassisk massage och hudvårdskonsult. Jag bygger på min grundutbildning till hälsopedagog med andra utbildningar och jag tycker allt som jag har lärt mig hittills är så roligt! Igår var jag hos Joha...

Av Hälsojojjo - 15 september 2013 07:30

Det här har varit en händelserik vecka på flera olika sätt. Det har varit mycket arbete i skolan med långa dagar och gott samarbete med min studiegrupp. Vi har jobbat på med flera uppgifter samtidigt och försökt hitta en balans mellan grupparbete och...

Ovido - Quiz & Flashcards