Alla inlägg den 23 februari 2013

Av Hälsojojjo - 23 februari 2013 21:21

Att komma till insikt är det bästa du kan göra när du vill gå ner i vikt. Börja med att svara på dessa frågor innan du börjar sätta upp en plan för hur du ska åstadkomma din viktnedgång.


1. Varför vill jag gå ner i vikt?
- Var ärlig.


2. Vad hindrar mig från att gå ner i vikt?
- Var ärlig.


3. Vad gillar jag för sorts mat?
- Finns det något jag kan tänka mig att skära ner på eller sluta äta helt?


4.Vad gillar jag för sorts motion?



Mina svar på dessa frågor är:

1. Varför vill jag gå ner i vikt?

- Jag vill känna mig mer accepterad bland människor runt omkring mig.
- Jag vill få ett starkare självförtroende och bättre självkänsla.
- Jag vill få bättre hälsa.
- Jag vill ha lägre risk för att drabbas utav sjukdomar som hjärt -och kärlsjukdomar och diabetes.


2. Vad hindrar mig från att gå ner i vikt?
- Prioriteringar och tid. Jag prioriterar tid framför tvn/datorn.
- Jag ser motion som påtvingande och inte som något roligt.


3. Vad gillar jag för sorts mat?
- Jag väljer att äta all sorts mat.

 

4. Vad gillar jag för sorts motion?
- Yoga
- Promenader
- Kortare styrketräningspass
- Simning
-Dans

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards