Alla inlägg den 27 februari 2013

Av Hälsojojjo - 27 februari 2013 14:05

Solen är min största motivations -och inspirationskälla. Så fort jag ser solen, speciellt vid den här tiden på året då vintern långsamt går mot vår, känner jag mig som en ny människa. Jag känner att jag skulle kunna promenera kilometer på kilometer bara jag har solen som lyser i mitt ansikte.

Att hitta motivation till att äta nyttigt och framför allt motionera har jag svårt för under vinterhalvåret.
Jag älskar att promenera men snö och is på vägarna sätter stopp för det. Under vinterhalvåret försöker jag att, istället för att promenera, åka upp till badhuset och simma i 30 minuter. 


Jag försöker att lura mig själv till att känna motivation när det kommer till träning, för väldigt ofta ser jag träning som något väldigt jobbigt, även fast jag vet att kommer jag bara iväg till badhuset eller sätter igång yogadvdn, så känns det helt fantastiskt efteråt.
Lättast för mig är om jag skapar ett motionsschema och följer det så strikt som möjligt tills det blir en del av min vardag. Försök att hitta rätt metod för dig.


Motionsschema

Måndag - Söndag
 
Styrketräning via apparna Daily .. workout
Yoga - solhälsning 


Tisdag - Fredag (minst 2ggr/veckan)
Simning 30 minuter


Måndag - Fredag (minst 2ggr/veckan)
Promenad minst 30 minuter

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards