Alla inlägg den 23 september 2013

Av Hälsojojjo - 23 september 2013 17:48

Jag har haft världens bästa dag idag och inte ens att jag börjar bli sjuk kan förstöra det!
Det började med att jag hade underbart väder när jag gick till stationen i morse, strålande sol och inte allt för kallt. På vägen lyssnade jag på fantastiskt bra musik som bestod av Maria Menas senaste skiva, vilket fick mig att tänka på konserten med henne som min pappa och jag ska gå på i slutet av november.

När jag kommer av tåget i Gävle och ska gå mot bussen möter jag en karl i kanske 65-70 års åldern som ger mig världens största leende och säger " men gud vad fin du var idag!". Jag svarar något i stil med " men tack så mycket", halvt skrattande och lite chockad. Mannen fortsätter med " och den där baskern du har på dig var i en väldigt fin färg, den passade du väldigt bra i". Han fortsätter in mot centrum och jag fortsätter mot bussen med ett stort leende på läpparna. Väl på skolan möter jag upp min studiegrupp och berättar om min händelse med mannen och dom blev genast på lite bättre humör dom med.


Innan vi satte igång med dagens grupparbete tittade jag för skoj om jag hade fått någon lönespecifikation från mitt föredetta jobb jag hade i somras och till min stora förvåning fanns det en lönespecifikation för augusti månad. Min förvåning blev ännu större när jag såg att jag faktiskt skulle få lön också, eller rättare sagt semesterersättning för dagar jag trodde var obetalda. Så från att gå och vara orolig över hur snålt Dennis och jag skulle vara tvungen att leva under oktober månad kände jag mig istället rik som ett troll. 


Min dag fortsatte att vara fantastisk på olika sätt även fast symtom för feber och halsont började infinna sig i mitten på dagen och jag kände nästan att jag borde ha köpt en trisslott på vägen hem med tanke på den tur jag har haft idag.

Jag hoppas att morgondagen och resten av veckan fortsätter att vara lika fantastisk!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards