Direktlänk till inlägg 28 augusti 2013

2013-08-28

Av Hälsojojjo - 28 augusti 2013 10:55

Det var överhuvudtaget inte svårt att ställa klockan på 05.30 och sedan gå upp klockan 06.00 i måndags och igår. Allt jag behövde göra var att göra i ordning frukost som skulle avnjutas på bussen ner mot Gävle, klä på mig och borsta tänderna. 


Klockan 07.00, båda dagarna,satte jag igång GPS:en, endomondo och min spellista på Spotify som heter Upptäcksfärd -2013 och började gå mot stationen. Väl på bussen plockade jag fram min frukost och bytte till min andra spellista som heter Klassisk musik - 2013 och halvslumrade tills det var dags för mig att gå av. Under måndagen mötte jag flera personer som behövde vägbeskrivning till högskolan och jag hjälpte dom mer än gärna, för jag minns hur jag kände mig min första dag och det var väldigt skönt att få hjälp av någon med lite mera koll. 
Både måndag och tisdag var en heldag i Gävle från 09.15-16.00 och på hemvägen slumrade jag till och sov hela vägen till Söderhamn, snacka om att vara helt utmattad. 

Det kändes fantastiskt bra att träffa alla härliga klasskamrater igen och det känns helt rätt att sätta igång med studierna igen. 
Imorgon är det en till heldag mellan 09.30-16.00 och sen tar jag helg. På fredag åker jag ner till Stockholm och jag ska spendera helgen med min storebror Johan och hans sambo Sara, en hel helg fylld med museum och god mat!


                                                                      Upptäcksfärd - 2013




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hälsojojjo - 27 september 2013 18:10

Hej allihopa! Jag har börjat blogga på Kurera.se så största fokus kommer att ligga där från och med nu. Vill ni följa mig på Kurera är adressen http://kurera.se/julia-eriksson/   Ha det bra! ...

Av Hälsojojjo - 25 september 2013 20:25

  Tänk ekologiskt när du handlar!

Av Hälsojojjo - 23 september 2013 17:48

Jag har haft världens bästa dag idag och inte ens att jag börjar bli sjuk kan förstöra det! Det började med att jag hade underbart väder när jag gick till stationen i morse, strålande sol och inte allt för kallt. På vägen lyssnade jag på fantastiskt ...

Av Hälsojojjo - 17 september 2013 07:53

Blivande hälsopedagog, diplomerad massör i svensk klassisk massage och hudvårdskonsult. Jag bygger på min grundutbildning till hälsopedagog med andra utbildningar och jag tycker allt som jag har lärt mig hittills är så roligt! Igår var jag hos Joha...

Av Hälsojojjo - 15 september 2013 07:30

Det här har varit en händelserik vecka på flera olika sätt. Det har varit mycket arbete i skolan med långa dagar och gott samarbete med min studiegrupp. Vi har jobbat på med flera uppgifter samtidigt och försökt hitta en balans mellan grupparbete och...

Ovido - Quiz & Flashcards